Friday, May 18, 2012

Home » » Menitik Air Liur La....

Menitik Air Liur La....

Salam Sejahtera Semua..
Pagi-pagi dah kecur air liur tengok gambar ni kat FB kawan....huhuu
Jambu golok aka buah gajus aka buah ketereh

Apa yang sedapnya???
kalau di sebelah pantai timur, jambu golok ni kami buat sayur lemak putih
sedap wooooooo.....
nak sedap lagi campur sotong...perghhhhhh!!!
mak mentua lalu pun tak toleh ni...
but....inilah nasib anak perantau....dah lebih 5 tahun tak merasa sayur ni...
jambu golok ni kan ada musimnya...skrg ni pun dah ke penghujung :(
tengok gambor jer la Mama oooi...

Gambar ni Mama pinjam dari SINI yer, nak resepi pun ada kat situ tau..
korang pandai tak makan sayur ni??

Terima kasih sudi baca entry ini!! 
Klik Sini Utk Daftar Churp-Churp

14 comments

May 18, 2012 at 10:32 AM

salam yatie...tak pernah makan gulai buah gajus ni :D

May 18, 2012 at 10:33 AM

salam kaka, kak menang lucky draw emy la yang main teka2 tu..nnti bg alamat ye kat email

May 18, 2012 at 10:38 AM

tak pernah rasa masak lemak putih ni... tapi kat mana ada jual kat KL nih??? selalu buah ketereh ni...buat colek je

May 18, 2012 at 10:48 AM

sy pon dh lama x makan ni..sedappnyer..org pantai timur mmg familiar la dgn gulai putih ni..;)

May 18, 2012 at 12:13 PM

dulu kecik2 mkn buah gajus mcm tu je...xpernah tau leh msk lemak... skrg..tiap2 hr mkn biji gajus..bbuah xpernah jumpa dah

May 18, 2012 at 1:01 PM

buahnya kurang makan tapi tang biji bakar aduh..sedapnya..

1st tengok gulai nih...nampak pekat tuh..

May 18, 2012 at 3:12 PM

first time tgk jambu golok ni. sebelum ni mmg tak pernah jumpa pun. kalau mkn mcm tu jer boleh x?

May 18, 2012 at 3:52 PM

Ya Allah, nak tumpang menjejez air liur sekali. saya kalau tak buat lemak, rebus cicah budu pun nikmat ehhh..

May 18, 2012 at 10:25 PM

sgt sedap!...kat umah tok ade tunggu masak ajer hehehe

May 20, 2012 at 4:35 AM

betul buat terliur :)

May 21, 2012 at 10:05 AM

salam...

tak pernah makan ler gajus mask lemak ni..

tapi klw gajus tu makan mentah pernah ler ..hok yg dh masak ler..kan rase nye cam kelat2masam cikit kan..
tapi paling suke buat ulam pucuk gajus tu..:))

May 21, 2012 at 6:42 PM

tak pernah rasa ler..mesti sedapkan?

May 22, 2012 at 3:32 PM

nampak pun meleleh air liur ni hehehe

May 22, 2012 at 11:23 PM

mama... izan tak pernah makan sayur lemak buah gajus ni. pandai makan biji gajus je...

Post a Comment